Viswater

Waar mag je vissen ?

De SVBD heeft een groot arsenaal aan water waar je met alleen met een vispas van de Sportvisserijbelangen Delfland mag vissen of als je vereniging aangesloten is bij de Stichting Sportvisserij combinatie Zuid-Holland https://www.sczh.nl/ .
Zie onderstaande kaart voor de locaties waar gevist mag worden. Heb je liever een geprinte versie van de lijst van viswateren, klik dan op de  link en print deze zelf uit >> download lijst van viswateren

De editie 2019 geeft een overzicht van de vele viswateren van de drie verenigingen. Alle viswateren zijn nu per vereniging en per gemeente gerubriceerd, verduidelijkt met overzichtskaartjes en goed vindbaar door een register van gemeenten.

Kortom met een lidmaatschap van de SVBD heb je een zeer groot diversiteit aan viswater en vismogelijkheden.

Waterkaarten

Ga met je muis over de kaart om de plaats te zien en klik om hem in detail te bekijken.

kaart van viswater

Waterkaart SVBD

Waterkaart Vlaardingen

Waterkaart Maassluis

Waterkaart Polsbroek

Waterkaart Vlist Haastrecht – Schoonhoven

Waterkaart Bergvliet Haastrecht

MeeVIStoestemming?

Hoe zit het?

De MeeVIStoestemming is een schriftelijke toestemming voor één persoon om één dag gratis te mogen vissen met een VISpashouder in het water uit de Gezamelijke lijst van Nederlandse viswateren!

Voor de wateren van de SportvisserijBelangen Delfland en zusterverenigingen die niet in de landelijke lijst staan (en dat zijn bijna alle wateren in het gele boekje) geldt de meevisvergunning dus niet!

De voorwaarden voor de MeeVIStoestemming zijn:

• Alleen geldig wanneer wordt gevist met een VISpashouder;
    • “MeeVISsers” mogen maximaal met 2 hengels, overdag (1 uur voor zonsopkomst tot 2 uur na zonsondergang) en onder de zelfde voorwaarden als de VISpashouder vissen; behalve dat de introducé de gevangen vis MOET terug zetten;
    • De MeeVIStoestemming kan alleen worden aangevraagd door een houder van de VISpas, JeugdVISpas of zeeVISpas. Niet de Kleine VISpashouder!
    • Een introducé mag één keer per jaar gebruik maken van de MeeVIStoestemming. Iedere VISpashouder kan op jaarbasis 3 mensen introduceren;
  • De MeeVIStoestemming kan worden aangevraagd via de website van Sportvisserij Nederland, de hengelsportfederaties en de VISpas. Niet bij de verenigingen.

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met Sportvisserij Nederland of kijk op www.meevistoestemming.nl