Jeugdcommissie

Sportvisserijbelangen Delfland en de jeugd start FishingKidz

Doel van de SVBD voor de jeugd en senioren is: het opleiden van beginnende hengelaars, waarbij kinderen en senioren naast vissen het leven in en om het water leren kennen en respecteren.
SVBD ziet dat als een van haar verantwoordelijkheden om hieraan actief een bijdrage te leveren.

De SVBD wil de volgende activiteiten minimaal per jaar realiseren:

Viscursus voor belangstellenden en leden
Basiscursus jeugdvissen i.s.m. basisscholen
Opzetten van jeugdviswedstrijdcompetitie door het organiseren van jeugdviswedstrijden
Door de jeugdcommissie, worden deze activiteiten opgezet en uitgevoerd. Diverse leden van de jeugdcommissie zijn door Sportvisserij Nederland geschoold en/of werkzaam in het onderwijs, waardoor wij over voldoende kennis en ervaring beschikken.

Vissen houdt immers minimaal in:

kennis van de leefomgeving van de vis
kennis van het gedrag van vissen
kennis van en leren omgaan met het hengelmateriaal
en verantwoord omgaan met natuur en vis.
Misschien voel jij of u zich aangesproken om op deze manier als SVBD-lid een steentje bij te dragen of heeft U vragen. Hulp en ideeën, suggesties en vragen zijn altijd welkom.

Gerco van Alphen
SVBD Jeugdzaken

Mail: fishingkidz@svbdelfland.nl

Cursussen

Wil je ook vissen?

Bestel nu jouw vispas en word direct lid van onze vereniging. Je mag dan in al onze wateren en de landelijk ingebrachte wateren van de vispas vissen, check altijd even de visplanner om te zien waar je mag vissen.