Karpercommissie

Hieronder staan een aantal activiteiten die worden georganiseerd door de karpercomissie en nieuwsberichten.

Wil je meer informatie? Stuur dan een mail naar: karpercommissie@svbdelfland.nl

Activiteiten

Onze groep bestaat maar liefst uit 6 karpervissers die zich inzetten voor de belangen van de (karper)vissende leden. Met een eigen button op de website van de SVBD en een eigen email adres is de karper commissie compleet.

De SVBD Karpercommissie bestaat uit de volgende personen.

Teun Pasterkamp

Geboortedatum: 4 september 1976
Hoelang vis je op karper: Vanaf me 15 jaar
Wat is je mooiste karper: Volschub
Wat is je zwaarste karper: 27 kg
Kan je je 1e karper nog herinneren: Dat was samen met me vader in het Burgermeesterpark in Maassluis, ik was gelijk verkocht aan het karpervissen.

Patrick Polet

Geboortedatum: 19 september 1976
Woonplaats: Vlaardingen
Hoelang vis je op karper: 31 jaar
Wat is je mooiste karper: op de Fop 23 kg
Wat is je zwaarste karper: 29 kg
Kan je je 1e karper nog herinneren: Ja dat was op de Doctor Wiardi Beckmansingel,hoe zwaar weet ik niet meer.

Frank ’t Hart

Geboortedatum: 03-07-1999
Woonplaats: Maassluis
Hoelang vis je op karper: Sinds ik kan lopen al met mijn vader en sinds mijn 13e ook alleen.
Wat is je mooiste karper: Een spiegelkarper met een hele brute bouw en een beschubbing om ‘u’ tegen te zeggen.
Wat is je zwaarste karper: Schubkarper 17kg, spiegelkarper 17kg, graskarper 21kg.
Kan je je 1e karper nog herinneren: Precies de eerste kan ik me niet meer herinneren, wel zijn er foto’s waar ik als heel klein jochie al met karpers op de foto’s sta, dan praat je over een leeftijd van misschien 6 of 7 jaar.

Loraine Pasterkamp

Geboortedatum: 18 april 1977
Woonplaats: Maassluis
Hoelang vis je op karper:
Wat is je mooiste karper:
Wat is je zwaarste karper: 21 kg
Kan je je 1e karper nog herinneren:

Peter van Staalduinen

Geboortedatum: 25-03-1988
Woonplaats: ‘s-Gravenzande
Hoelang vis je op karper: 24 jaar
Wat is je mooiste karper: de “grote spiegel” van de doppersingel. Jaren lang achterna gezeten met me vrienden uit de buurt, en uiteindelijk op 20 pond gevangen op een tijgernootje van de Duyvis. Die periode was de mooiste tijd om te vissen.
Wat is je zwaarste karper: 23,6kg
Kan je je 1e karper nog herinneren:

ja zeker😅 dat was met me broer bij de bloemenveiling. Hij ging zoals wel vaker samen met een vriend daar vissen op karper met de korst. Ik mocht dit keer met hun mee, maar moest wel oppassen dat de meeuwen mijn korstje niet zouden pakken. Op het moment dat een meeuw mijn korstje wou pakken trok ik deze snel weg. Vervolgens ging de top krom en dacht ik dat die meeuw aan de lijn had, maar het bleek een schubkarper te zijn die ik vals in zijn rug had gehaakt🙈  Een bijzondere manier om je eerste karper te vangen, maar sindsdien zit ik ze graag achterna.

Erwin van der Windt

Geboortedatum: 20-03-2001
Woonplaats: Schipluiden
Hoelang vis je op karper: 6 jaar
Wat is je mooiste karper: Mijn mooiste karper is een spiegel van 25 pond die ik ving op een vaart.
Wat is je zwaarste karper: Mijn zwaarste karper is een karper van 29 pond, de magische 30 moet nog overschreden worden.
Kan je je 1e karper nog herinneren: Ja, mijn eerste karper ving ik in Delft op een reelhengel waar je normaal gesproken mee op snoek vist. Het was een schubkarper van 16 pond.

Wil je ook vissen?

Bestel nu jouw vispas en word direct lid van onze vereniging. Je mag dan in al onze wateren en de landelijk ingebrachte wateren van de vispas vissen, check altijd even de visplanner om te zien waar je mag vissen.