Spiegelkarpers Terug-Melden-aub.

Spiegelkarpers van de Westboezem terugmelden? Doen! Lees snel verder waarom….

De afgelopen jaren hebben we als vereniging SVBD ook weer flink geïnvesteerd in het uitzetten van vis. Niet alleen op de verschillende parkvijvers in onze regio, maar juist ook in de Westboezem, het vaarten- en vlietenstelsel in ons gebied.

Sinds de uitzetting in 2019 monitoren we ook de groei en migratie van de uitgezette spiegelkarpers aan de hand van alle terugmeldingen. Dit is hele interessante een leerzame informatie, maar daar hebben wij uiteraard wel terugmeldingen voor nodig!

Het terugmelden van spiegelkarpers in niet vanzelfsprekend. Veel (karper)vissers vertellen het liefst zo min mogelijk over hun vangst. Heel begrijpelijk, maar voor het terugmelden niet bevorderlijk. We kunnen het dan ook niet vaak genoeg zeggen. Met elke terugmelding wordt vertrouwelijk omgegaan en het delen van een vangstfoto zal enkel gebeuren na toestemming van jou als melder.

Het terugmelden van jouw spiegelkarpervangst kan op 2 manieren. 1. Via de Matching Community of 2. via onze SVBD website. Via de webapp van de Matching Community (zie de QR code op de onderstaande flyer) kan je jouw vangst eenvoudig terugmelden door de velden in te vullen.

Daarnaast kan je jouw vangst terugmelden via onze eigen website www.svbdelfland.nl , door te klikken op viswaterbeheer en vervolgens te gaan naar meldpunten.

Of nog makkelijker klik op de volgende link www.svbdelfland.nl/meldpunten Hier kun je eenvoudig de velden invullen en jouw spiegelkarper terugmelden. Tevens kan je hier ook vissterfte en stroperij melden !

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'Gemakkelijk en betrouwbaar spiegelkarpers melden Waarom? Waar? Feedback over de herkomst Matching Community en/of van vangst aangesloten SKP's -Steentje bijdragen aan mooie handigewebap karperbestanden skp.karperbeheer.nl/ -Melden was nog nooit zo gemakkelijk! -Per -mail naar splegelkarpermelden@outlook.com 11:18 Hoe en wat? -Vang een spiegelkarper in open(baar) water -Fotografeer (linker)flank -Noteer (bij voorkeur) lengte gewicht -Geef een indicatie van de vangstlocatie COMMUNTE Scan de code voor de webapp! Meni Spelregels Matching Community -Stekbescherming gegarandeerd -Persoonlijke benadering -Geen ongevraagde publiciteit NNTRING g ANDRDO Utgever.Belongenvereniging Uitgever. Belangenvereniging Verantwoord Karperbeheer.'

Voor overige vragen kun je terecht op contact@karperbeheer.nl