Maassluis

Nieuws

Gezocht: Vrijwilligers voor ouderen en jeugd! Zonder vrijwilligers kan geen vereniging bestaan! Vrijwilligers houden de SVBD draaiend en zorgen met bijvoorbeeld vislessen en Samen VISsen uitje…

Wedstrijden / Programma

Wedstrijdverslagen

Over Maassluis

Teun

Ik ben Teun Pasterkamp en ben 44 jaar oud. Ik vis al sinds dat ik 6 jaar was samen met mijn vader. Sinds mijn vijftiende vis ik fanatiek op karper. Ik vis voornamelijk statisch, maar met het pennetje vind ik ook leuk.

Ik ben al meer dan 15 jaar vrijwilliger bij SportVisserijBelangen Delfland. Op dit moment ben ik voorzitter van de afdeling Maassluis en algemeen bestuurslid. Mijn doel is dat alle wateren binnen de gemeente Maassluis en daarbuiten toegankelijk zijn voor vissers en dat er een mooi bestand aan vis zwemt. Verder wil ik ervoor zorgen dat alle wateren goed in de VISplanner staan, wil ik graag activiteiten gaan organiseren voor de vissers in Maassluis en wil ik een goede band opbouwen met de gemeente en de handhavers.

Teun Pasterkamp

Carl

Mijn naam is Carl Greve en ik ben 47 jaar oud. Ik vis al sinds ik kan lopen. Mijn favoriete vissoorten zijn baars, snoek, snoekbaars, zeebaars enz. Ik vis dan ook graag op roofvis en gebruik daarbij een grote diversiteit aan manieren om ze te pakken te krijgen. Denk aan dropshotten, texas & carolina rigging & wacky vissen, maar ook het vissen met crankbaits, spinnerbaits, jerkbaits en ga zo maar door.

Binnen de vereniging kom ik nog maar net om de hoek kijken. Ik zou graag zien dat we opleidingsgericht te werk gaan. Mijn idee daarbij? Door middel van informatieavonden en eventuele cursussen zorgen dat de visser met de goede materialen en de goede techniek aan de waterkant komt te staan. Daar valt nog een hoop te halen naar mijn idee. Op die manier kunnen wij als vereniging zeker een meerwaarde hebben, kan je als visser het maximale uit je visserij halen en daarnaast hoop je natuurlijk dat je op die manier wat meer respect afdwingt van de mensen die minder met vissen te maken hebben. Dat zou zeker een hele mooie extra zijn.

Carl Greve

Theo

Ik heet Theo ‘t Hart en ben inmiddels 49 jaar oud. Ik ben als klein jochie begonnen in de vlieten, vijvers en in de haven van Maassluis. Tegenwoordig vis ik meestal statisch op karper, maar zeker in het voorjaar ga ik ook graag met de penhengel op stap.

Sinds een aantal jaar ben ik betrokken bij SportVisserijBelangen Delfland als vrijwilliger en sindsdien doe ik regelmatig het een en ander voor de vereniging. Ik heb onder andere meegeholpen met vuilruimdagen en met meerdere projecten, zoals het maken van vissenbossen en het uitzetten van karpers. Ook heb ik de controleurscursus gevolgd. Binnen afdeling Maassluis wil ik mezelf bezig houden met het (karper)bestand op de diverse vijvers in Maassluis. Ook wil ik bereiken dat er voor iedereen, groot en klein, een visje te vangen in Maassluis.

Theo ’t Hart

Dirk

Mijn naam is Dirk van der Heijde, 70 jaar oud. Ik vis op alle soorten witvis en mijn favoriete hengels daarvoor zijn de matchhengel en de vaste hengel. Verder ben ik sinds 15 jaar voorzitter van de Be-Fair Hengelsporters, die winterwedstrijden vissen in Maassluis.

Ik ben als witvisser betrokken bij afdeling Maassluis. Ik zet me daarom graag in voor het witvissen in Maassluis en probeer een goede verbinding te organiseren tussen de wedstrijdvissers en de bewoners die langs de vlieten wonen. Ook het controleren op de benodigde documenten en het voorlichten van de jeugd vind ik belangrijk. Als afdeling gaan we proberen het vissen in Maassluis op de kaart te zetten, we beschikken uiteindelijk over fantastisch viswater binnen de gemeente Maassluis.

Dirk van der Heijde

Wil je ook vissen?

Bestel nu jouw vispas en word direct lid van onze vereniging. Je mag dan in al onze wateren en de landelijk ingebrachte wateren van de vispas vissen, check altijd even de visplanner om te zien waar je mag vissen.