VRIJWILLIGER SVBD van het 4e kwartaal 2023

En de vrijwilliger van het kwartaal is geworden !

Robbert Kester uit Hoek van Holland.

VRIJWILLIGER SVBD VAN HET KWARTAAL

Robbert heeft een mooi verslag gemaakt voor ons magazine, welke wij hier bij ook graag extra op de website delen.

Ik woon heel mijn leven al op het Nieuw- landse Molenpad 49 in Hoek van Holland, ik ben nu 53 jaar oud. Toen ik 3 jaar oud was ging ik al vissen met ouders: eerst op voorntjes vanaf mijn 10e alleen op karpers. Rond mijn 17e ging ik andere hobby’s doen: windsurfen, dus weinig meer vissen. En tegenwoordig doe ik aan kitesurfen en veel aan tuinieren, dus ook weinig vissen. Tot mijn 49ste ben ik bloemenkweker geweest. Ik heb het bedrijf verkocht in ver- band met een hersentumor: geopereerd, bestraald en chemo, daardoor heb ik geen goed geheugen en weinig energie meer. Sindsdien doe ik op mijn eigen tempo allerlei vrijwilligerswerk: bijvoorbeeld klusjes in de Kreek (‘s Gravenzande),

Elke week met bewoner met de duofiets op stap. Ik knap tuintjes op via stichting KIMG en voer troep af bij mensen die zelf niks kunnen of geen vervoer hebben.
Ik ben verder lekker aan het tuinieren in eigen tuin en vijver, waar regelmatig een ijsvogel komt vissen vanaf een stokje dat ik heb gemaakt.
Ik heb 3 jaar geleden gehoord over de snoeken die in Hoek van Holland werden geholpen te vermeerderen en heb toen geholpen, ook bij Delft. Vorig vroege voorjaar heb ik samen met Wilkin 3 keer geholpen bij het onderzoek van palingen: 3 maal van 6 tot 14 uur fuiken legen , meten/tellen en noteren, vermoeiend maar wel leuk.

En zo kwam ik in contact met jullie.
Vorig jaar en dit jaar heb ik gevist met de gehandicapten bij Maassluis, erg leuk om hen een leuke dag te geven. Ik vind het juist leuk dat je als vrijwilliger verschil- lende dingen kunt doen en geen vast schema hebt. Ik moet wel beter luisteren naar mijn lichaam, dus ook aanleren om ook weleens nee te zeggen. Dat vind ik nog steeds lastig.

Robbert Kester

Wij zijn dan ook enorm blij met alle actieve vrijwilligers binnen onze vereniging SVBD !

Wil jij ook eens komen helpen bij één van onze projecten en wordt jij dan misschien ook een keer vrijwilliger van het kwartaal.

Stuur dan een mailtje naar projecten@svbdelfland.nl met je naam, adres en telefoonnummer!