VRIJWILLIGER SVBD van het 1e kwartaal 2024

En de vrijwilliger van het kwartaal is geworden !

Eric Muijselaar, uit Vlaardingen

VRIJWILLIGER SVBD VAN HET 1e KWARTAAL 2024

Eric Muijselaar, uit Vlaardingen

Hallo beste visvrienden,

Ik ben Eric Muijselaar, ik ben inmiddels alweer 64 jaar, woon in Vlaardingen met Corrie en 2 katten,
Ik ben een gedreven vliegvisser en ben wat vaker in de polders rond Vlaardingen, Maassluis en Delft langs de sloten te vinden.

Sinds 1998 Heb ik het vissen weer herontdekt.
Vroeger heb ik vanaf mijn 5e samen met mijn oom en opa gevist, na mijn 13e jaar ben ik gestopt met vissen en heb mij toen op sporten toegelegd.
Ik ben nu een ouderwetse traditionele vliegvisser en vliegbinder.
Mijn vliegvisleven begon bij de Vlaardingse vliegvissers vereniging Kunst & Vliegwerk, gezamenlijk vliegen maken, werpen met de vliegenlijn en alle ins en ouds heb ik daar geleerd.
Ik trek tegenwoordig met mijn vismaten Freek en John de polder in en ik ben nog steeds niet uitgeleerd.
Ook vis ik vaak in oost-Bohemen, dat ligt in Tsjechië, vlak bij het Reuzen gebergte.

In het dagelijks leven ben ik handhaver van beroep, vanuit de politie en de Provincie- Zuid-Holland (de G.Z-H) en sinds 2017 bij Staatsbosbeheer in Midden-Delfland en Pijnacker-Nootdorp en een stukje Zoetermeer, (Team Hof van Delfland.)
Ik werk al jaren sinds 1998 (eerst als politie agent) samen met de SVBD en andere Visverenigingen in de regio.

Naast beroepsmatig ben in ook naast mijn werk in bezig met de visserij.
Ik probeer samen met onze (SVBD) vereniging de visserij te bevorderen, de wet- en regelgeving samen met de controleurs te handhaven en stroperij tegen te gaan.

Dit uiteraard in nauw overleg met de controle coördinatoren van onze vereniging.
De controleurs trekken regelmatig nu regelmatig op met politie en de handhavers (Boa’s) van de gemeenten en de boswachters (boa’s) van Staatsbosbeheer en Natuurmo- numenten.
Deze prachtige samenwerking heeft tot nu toe geleid dat de veiligheid aan de waterkant is toegenomen, de visstekken schoon worden achter gelaten en er meer illegale vissers worden aangepakt.
Ook een prettige bijkomstigheid is dat door de laagdrempeligheid van deze contacten, er wederzijdse waardering is gegroeid.

Vrijwilliger zijn is in mijn beleving niet vrijblijvend en ik ben dan ook niet van plan te stoppen met de steun en toeverlaat te zijn voor onze vereniging en zal mij ook al ben ik later niet meer beroepshalve actief, blijven inzetten voor jullie, mijn vrienden van SVBD.

Wij zijn dan ook enorm blij met alle actieve vrijwilligers binnen onze vereniging SVBD !

Wil jij ook eens komen helpen bij één van onze projecten en wordt jij dan misschien ook een keer vrijwilliger van het kwartaal.

Stuur dan een mailtje naar projecten@svbdelfland.nl met je naam, adres en telefoonnummer!