Uitslag Visclub ’t Voertje : 1e wedstrijd gevist aan de Vlaardingse Vaart op 6 april 2024.

De eerste wedstrijd van het seizoen 2024 is gevist op 6 april 2024.

Zoals gewoonlijk vissen we deze wedstrijd in ons thuiswater ” De Vlaardingse Vaart” vanaf de molen tot het laantje van der Ende. Aan deze wedstrijd deden 22 deelnemers mee, 19 leden en 3 niet leden.

Het weer wat ze voorspeld hadden beloofde veel goeds. Later op de dag ging het wel harder waaien. We starten om 06.00 uur met het uitzetten van de visstekken. We visten die dag in drie vakken.

06.30 uur verstuurde ik een app naar de leden waar ze moesten gaan zitten en waar ze konden parkeren.

07.30 klonk het startsein en mochten we gaan vissen.

Binnen 30 minuten ving ik een brasem, werkelijk waar, ongekend.

De persoon, twee plaatsen verder, ving er ook een. Alleen bij hem ging het vangen door en bij mij stagneerde het.

Half tien werd er afgeblazen voor een pauze van 15 minuten. Ik ben in deze pauze even een stukje gaan lopen om te polsen bij de buren of ze wat vingen.

09.45 uur weer aan de gang voor de laatste 2 uurtjes.

Binnen een  half uur ving ik weer een vis. (gebeurd me anders nooit)

11.45 uur werd er afgeblazen en konden we gaan wegen.

Daarna was de prijsuitreiking in ons clubhuis onder het genot van een hapje en drankje.

Hoofdzakelijk werden er brasems gevangen en 1 Zeelt.

Kees van der Voort.

Mobiel: 06 138 579 23