Extra wedstrijden 2017

Verslag Sinterklaaswedstrijd 2017.

Op zaterdag 2 december melden zich 18 koppels op de grote parkeerplaats te Maassluis. Het was nog uiterst onzeker of de wedstrijd wel door zou gaan, want een paar weken eerder was er een enorme vissterfte geweest in de Zuidvliet. Nu bleek het zo te zijn, dat de overgebleven vis zich verzameld had in de Noordvliet.  Alleen in het gedeelte bij de Veerstraat en in de Goudsteen bleek nog vis aanwezig te zijn. Het werd dan ook nog een hele toer om alle koppels een plek te geven. Uiteindelijk had Dirk v.d. Heijde toch een parcours kunnen uitzetten en kon de wedstrijd doorgaan. Het was wel dringen in de Veerstraat, maar ieder koppel wist een visje te vangen. Tijdens de wedstrijd liet Sinterklaas zich van zijn beste kant zien, door de vissers vanaf de brug te groeten. Het fanfareorkest maakte wel zoveel lawaai, dat de vis op de eerste 3 stekken direct het hazenpad kozen. Na 4 uur vissen klonk het eindsignaal en werden de hengels en toebehoren weer ingepakt. Echter 1 deelnemer zat nog steeds meer een kromgebogen hengel aan de waterkant. Leo v.d. Ende sloeg voor het eindsignaal een snoek aan de haak en deze was niet van plan om zich zomaar te laten vangen. Na ruim een kwartier wist Leo de snoek te landen en werd deze weer netjes terug gezet. Snoek telt immers niet mee in de einduitslag, maar een mooi bonus was het voor Leo wel. Nadat de vis van de deelnemers was gewogen, werden de prijzen op de parkeerplaats uitgereikt. Dit ging gepaard met een hapje en een drankje ( bedankt John de Lange). De prijzen waren voor iedereen gelijk. Dit jaar bestond het pakket uit een banketstaaf, een doosje chocolade sigaretten, een pak speculaasbrokken, een zakje kruidnoten en alvast een kaarsje voor de Kerst. Zwarte Piet had even tijd om de prijzen uit te reiken om daarna weer snel Sinterklaas te helpen bij het bezorgen van de pakjes. We kunnen terugzien op een fantastische dag. Veertien dagen later zou de Kerstwedstrijd plaatsvinden, maar die kon helaas geen doorgang vinden, omdat er op het vastgestelde parcours nog nauwelijks vis aanwezig was.

Einduitslag:

Totaal146.740

HELAAS DIT JAAR GEEN VERSLAG EN UITSLAG VAN DE 2E EN 3E UITGAANSDAG

Verslag uitgaansdag 1 in Langeraar 06-07-2017

Op donderdag 6 juli was de eerste uitgaansdag/bootjeswedstrijd in Langeraar. Slechts 6 koppels hadden zich voor deze dag aangemeld. Het verhaal gaat nog steeds de ronde, dat er in de Langeraarse Plassen alleen kleine vis rondzwemt, omdat de beroepsvisser de brasem had weggevangen. Vorig jaar werd al duidelijk, dat er hier en daar toch al weer een brasem gevangen werd. Het waren geen grote brasems, maar we hadden goede hoop.Dit jaar werden al weer meer brasems gevangen, dan vorig jaar en dat geeft de burger moed. Het weer was prachtig en we konden genieten van een heerlijke dag. Piet van Rijn had voor de zekerheid een hoed met een muskietennet eraan opgezet, zodat hij niet gestoken kon worden door de muggen. Om 6 uur klonk het beginsignaal en voeren de boten naar hun favoriete stek van de haak. Juist in de ochtenduren liet de brasem zich hier en daar zien. Danny v.d. Ende en John de Lange hadden de brasems al snel op de stek. Zij wisten de dag af te sluiten met 41 kg vis.  In de middag werd het veel kleine vis vangen. Iedere keer waren de maden uitgezogen of de wormen aangevreten tot aan de steel afgevreten. Om 3 uur was het vissen voorbij en kon de stand worden opgemaakt. Na een versnapering in de loods van Lek werden de prijzen verdeeld. Leo v.d. Ende had de prijzen geregeld, nl voor een ieder een mooi stuk vlees. Vorig jaar was de laatste keer dat Tinus  Nederpel de bekers had gesponsord. Hij had dat immers meer dan 40 jaar gedaan. Nu werden de bekers beschikbaar gesteld door de vereniging. Om 4 uur werd de einduitslag door Theo de Lange bekend gemaakt.

UitslagNaam Koppelgewicht
1D. vd Ende en J. de Lange041.000
2T. de Lange en L. vd Ende023.900
2W. Thoen en W. Middendorp015.900
4R. Habets en J. Nadorp012.500
5P. van Rijn en J. Boonstra011.000
6R. Jongeotter en H. Enthoven010.600

Verslag Arie Barendrechttrofee 11-06-2017.

Op zondag 11 juni 2017 stonden om 5 uur 8 koppels te trappelen om naar hun stek aan de Wollebrand te gaan. Waarom zo vroeg? Het was prachtig weer en dan komen er veel recreatievissers naar de Wollebrand. Theo en Jellie de Lange hadden al op zaterdagavond het parcours uitgezet, maar je weet nooit of iemand daar maling aan heeft en gewoon op de stek gaat zitten. Ondanks het vroege tijdstip wilden een groepje Poolse vissers plaatsnemen op steknummer 1. Naar wat heen en weer gepraat gingen ze toch weg. Inmiddels hadden we onderling toch al een oplossing bedacht en kon iedereen om 6 uur starten. Waarom zo weinig koppels? In deze periode worden er altijd veel wedstrijden gevist en dan moeten de sportvissers een keuze maken. Natuurlijk hopen we volgend jaar weer op meer koppels. Terwijl de damp nog van het water kwam, vlogen de eerste korven door de lucht en zochten de dobbers de juiste diepte. Al snel kwam de zon tevoorschijn en beloofde het een mooie dag te worden. In het begin van de ochtend werden er al wat kleine giebeltjes en blieken gevangen, maar naarmate het warmer werd liet de vis het meer afweten. Dat gold niet voor het koppel André Smit en Danny v.d. Ende. Zij vingen regelmatig grote brasems en af en toe een giebeltje en wonnen de wedstrijd met 22 kilo vis. Om 2 uur klonk het eindsignaal en werd de gevangen vis gewogen en kon de einduitslag worden opgemaakt. Theo de Lange verzorgde de prijsuitreiking en John de Lange had voor een hapje en een drankje gezorgd. Arie Barendrecht zelf reikte de Arie Barendrechttrofee uit aan Danny en André. De overige bekers werden beschikbaar gesteld door de vereniging. Het was weer een mooi evenement, maar we hopen volgend jaar op meer koppels.

UitslagNaam Koppelgewicht
1D. van der Ende en A. Smit22.100