De nieuwe afdeling Delft stelt zich voor

Zoals sommigen van jullie op de Algemene Ledenvergadering hebben gezien is er voor de afdeling Delft een nieuwe voorzitter benoemt. Naast een nieuwe voorzitter heeft de afdeling Delft een heel nieuw team en dat team stelt zich graag aan jullie voor. De vernieuwde afdeling Delft zit vol energie om aan de slag te gaan. Wij hebben als doel om binnen de gemeente Delft de wateren weer beter bevisbaar te maken en de jeugd meer naar de waterkant te krijgen. Wij gaan er in ieder geval vol voor! Mocht je vragen hebben of de viswateren binnen de gemeente Delft, stuur dan gerust een mailtje naar delft@svbdelfland.nl

Naam: Robert Steiger
Leeftijd: 38
Favoriete visserij: Karpervissen
Mooiste viservaring: De allereerste run en drill van een karper tijdens het nachtvissen. Ik was een jaar of 10 denk ik en viste op het meertje aan de Chinalaan (Tanthof). Het was niet eens een hele grote karper, maar een pondje of 12. Maar dat moment en die eerste drill van een karper, die blijven je bij.
Waarom ik mij inzet voor de afdeling Delft/SVBD: Ik ben opgegroeid in Delft en viste vanaf mijn 10de tot mijn 16de altijd in de Delftse wateren, zoals de Goudkust en het Chinalaan meertje. Ik vind het jammer om te zien dat vele van de Delftse wateren in de jaren eigenlijk zijn verslechterd ten op zichten van vroeger. Minder visstekken, dichtgeslibde wateren en tegenvallende visbestanden maken het er niet leuker op om in Delft te gaan vissen. En dat moet veranderen.

Vicevoorzitter

Naam: Joep Venema
Leeftijd: 40
Favoriete visserij: Karper en snoek
Mooiste viservaring: De eerste keer naar Frankrijk, het karperwalhalla. Het was tijdens mijn verjaardag dat ik zo een harde run kreeg dat mijn hengel tijdens de aanbeet zo krom ging dat de top het water raakte. De vis was uiteindelijk een spiegel van 26 pond. Maar dat op je verjaardag tijdens je eerste Frankrijk trip blijft je altijd bij.
Waarom ik mij inzet voor de Afdeling Delft/SVBD: Om de viswateren en het vissen in Delft weer goed op orde te krijgen. De wateren in Delft zijn vervuild, slecht onderhouden en de visstand is niet meer wat deze geweest is. Daar wil ik graag weer verandering in brengen.

Afdelingsleden

Naam: Ton van Stight
Leeftijd: 72
Favoriete visserij: Witvis en zeevissen
Mooiste viservaring: Op het strand van Ter Heijde zeevissen op gul, maar in plaats van een gulletje een heuse kabeljauw vangen van 20 pond!
Waarom ik mij inzet voor de Afdeling Delft/SVBD: Ik zet mij graag in voor de jeugd, door daar tijd en aandacht aan te besteden wil ik meer jeugd naar de waterkant krijgen. De jeugd is de toekomst. Ik doe dit niet alleen binnen Delft, maar voor de gehele SVBD en het prachtige Fishingkidz programma. Ik help veelvuldig mee met visclinics en jeugddagen van de Fishingkidz.

Naam: Alex van Oosten

Leeftijd: 51

Favoriete visserij: Karpervissen

Mooiste viservaring: Dat was toen ik in het Delftse Hout met windkracht 8 een karper heb binnen gehaald met de hand. Ik zat met een toploodje te vissen en kreeg run. Ik sloeg aan en mijn toploodje kwam met een noodgang uit water en draaide om de top van mijn hengel. Ik heb de draad door geknipt en met de hand de draad opgerold. Het was een 16 kilo zware karper, wat nog steeds mijn PB is!

Waarom ik mij inzet voor de Afdeling Delft/SVBD: Ik vind het leuk om mee te helpen aan de diverse projecten, zodat elke sportvisser weer kan vissen in buurt waar hij woont. Daarnaast is het ook een gezellig clubje en doe je nieuwe contacten op.

Naam: Dirk Jan Klink

Leeftijd: 48
Favoriete visserij: Karpervissen

Mooiste viservaring: Mijn zoon en vrienden meenemen naar de waterkant om ze te leren vissen, zodat zij enthousiast worden van onze hobby en zelf ook verslaafd raken.

Waarom ik mij inzet voor de afdeling Delft/SVBD: Ik zie steeds vaker de jeugd alleen nog maar rondhangen of achter hun schermen zitten, ik hoop dat te doorbreken door vissen weer aantrekkelijk te maken. Als je altijd en overal in elke sloot of elk meertje een hengeltje kan uitgooien, dan is het makkelijk om even de hengel te pakken in plaats van te gaan gamen.

Naam: Perry Dumay

Leeftijd: 44

Favoriete visserij: Vaste stok en Big Game vissen in het buitenland

Mooiste viservaring: Het op mijn naam zetten van een Iers record voor Greater Spotted Dogfish (Kathaai). Tot op heden ben ik nog steeds de recordhouder in Ierland met een kathaai van 23lbs en 13ozs.
Waarom ik mij inzet voor de afdeling Delft/SVBD: Ik hoef (helaas) niet meer te werk, waardoor ik mijn vrije tijd nuttig wil besteden en mij wil inzetten voor onze mooie hobby.