Competities en extra wedstrijden

De Hofvissers hebben per jaar 3 competities en verscheidene extra wedstrijden.

De competities zijn:

De zaterdagcompetitie

De zaterdagcompetitie van de Hofvissers bestaat uit 15 wedstrijden en loopt meestal van april tot begin november. De wedstrijddagen zijn op zaterdag en vinden om de twee weken plaats. Van deze 15 wedstrijden tellen de beste 12 resultaten. De wateren waar we in vissen lopen uiteen van het Kanaal door Voorne, De Ringvaart  en nog vele anderen. De wedstrijden duren altijd tot 14.00uur en het begin hangt af van hoe laat het licht is. We beginnen nooit vroeger dan 07.00uur. Je dient een uur voor de wedstrijd aanwezig te zijn om te loten voor je visstek.

De puntentelling is als volgt: De winnaar krijgt 1 punt, nr 2 krijgt 2 punten, nr 3 krijgt 3 punten enz  Degene die geen vis vangt krijgt evenveel punten als dat er deelnemers zijn in het vak. Indien men niet aanwezig is krijgt men evenveel punten als dat er deelnemers per vak aan de competitie zijn. Mochten er 20 of meer deelnemers zijn dan wordt er gevist in 2 vakken.

In onze competitie staat plezier en sportiviteit centraal. Voor de liefhebber kan je na afloop een drankje drinken bij centraal punt langs de waterkant.

Om te kunnen deelnemen, moet je aangesloten zijn bij sportvisserijbelangen Delfland. De kosten voor deze competitie zijn 30,00 euro. Nadat de 6e competitiewedstrijd is geweest, kan je niet meer deelnemen aan de competitie.

Opgeven voor de competitie kan bij onderstaande persoon:

Theo de Lange 0174-297108 en John de Lange 0644760570

De 55+ zomercompetitie

Deelnemers aan deze competitie moeten 55 jaar of ouder zijn. De competitie bestaat uit 27 wedstrijden, waarvan de beste 22 tellen voor het klassement. De wedstrijden vinden wekelijks plaats en vangen aan om 8.00uur (8.30uur) en duren tot 12.15 (12.45)

De wedstrijden worden gehouden in de omgeving van het Westland. Enkele wateren zijn: De Boonervliet, De Strijp (bloemenveiling), De Zwet enz.

Om te kunnen deelnemen, moet je aangesloten zijn bij sportvisserijbelangen Delfland De kosten voor het deelnemen aan deze competitie bedragen 15 euro.

Opgeven voor de competitie kan bij onderstaande persoon:

Theo de Lange 0174-297108

De 55+ wintercompetities

Deelnemers aan deze competitie moeten 55 jaar of ouder zijn. De competitie begint half oktober en bestaat uit 26 wedstrijden waarvan de beste 23 tellen voor het klassement. De wedstrijden vinden wekelijks op de woensdag plaats en vangen aan om 10:00 uur en duren tot 14:00 uur.

De wedstrijden worden gehouden aan de Zuidvliet en de Noordvliet in Maassluis. Om te kunnen deelnemen, moet men aangesloten zijn bij sportvisserijbelangen Delfland. De kosten voor het deelnemen aan deze competitie bedragen €10,00.

Opgeven voor de competitie kan bij onderstaand persoon.

Theo de Lange 0174-297108

Extra wedstrijden

Aan de extra wedstrijden mag iedereen meedoen die lid is van Sportvisserijbelangen Delfland. Het zijn over het algemeen koppelwedstrijden.

3 extra wedstrijden worden vanuit een bootje gevist op de prachtige Langeraars en Nieuwkoopse Plassen.

Uitzondering zijn de selectiewedstrijden en de nederlandse kampioenschappen zoetwater en feeder. Dit zijn individuele wedstrijden.

Voor de selectiewedstrijden kan je je individueel inschrijven en de nederlandse kampioenschappen moet je je plaatsen.