Koppelmarathon 22-09-2019 Gouwekanaal

Bij de loting op het parkeerterrein van sv Donk zat de sfeer er al goed in. Het werd in de loop van deze mooie najaarsdag een graad of 24, met een lekker zonnetje. GHV Den Haag was zo vriendelijk om ons vergunning te verlenen voor de gehele Nieuwe Broekweg parcours 1 & 2. Op het smalle middendeel liggen veel boten aan de overkant die soms vertrekken tijdens de wedstrijd met de nodige onrust, dus hadden we aan weerszijden van dit smalle stuk 2 vakken uitgezet van elk 5 koppels. Alhoewel er weinig wind voorspeld was, stond er toch al bij aanvang een flinke bries, wat het er niet eenvoudiger op maakte voor de vaste stokvissers. Ook al omdat er al vroeg in de wedstrijd een flinke stroming stond, wat overigens wel vaker voorkomt op dit water en stroming betekent in de regel meestal betere vangsten. Menigeen besloot de feeder in te zetten, maar dat werd vooral in het eerste vak, een zeer moeizame aangelegenheid en dan is het een lange zit tot 16 uur. Tot het moment dat er een containerbinnenvaartschip voorbij kwam, zaten de meeste koppels nog wel redelijk in de beet. Daarna werd het nogal schrapen voor een visje en vooral de brasem liet het lelijk afweten. De koppels die het geluk hadden om in het tweede vak te loten, waar het parcours breder was, hadden minder last van de beroepsscheepvaart en bleven met meer regelmaat hun (maat)vis vangen. Al met al tegenvallende resultaten dus, maar wel een spannende en sportieve strijd die uiteindelijk in het voordeel uitpakte van Ronald de Goede en Dirk Boer met bijna 12 kilo. Knap tweede werden Marco en Jeffrey Groenendijk met bijna 9,5 kilo en Leon Feijtel en Huub van Zetten wonnen het eerste vak, plus de bijbehorende pouleprijs en completeerden het podium met hun ruim 8,5 kilo. Dank aan Sebas voor de hulp bij het uitzetten, en Robert bij de loting en het wegen.

SteknrGewicht
1Ronald de Goede & Dirk Boer& Poule711770